بررسی رتبه الکسای سایت و راه حل هایی برای افزایش رتبه الکسا سایت
نوشته شده توسط : عبادی

 

بررسی رتبه الکسا از جمله کارهایی است که تحلیل گران برای بهبود سئو سایت و رتبه خود در صفحات جستجوی گوگل انجام می دهند. بررسی رتبه الکسا می تواند فواید زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. زمانی که شما در هر کسب و کاری بتوانید به خوبی رقبای خود را تحلیل کنید، می توانید به راحتی از آن ها پیشی بگیرید و خیلی زود به هدف خود نزدیک شوید.

هر وب سایتی که توسط گوگل ایندکس می شود، مورد توجه وب سایت الکسا نیز قرار می گیرد؛ الکسا بعد از مدتی یک رنک جهانی و یک رنک کشوری برای آن وب سایت در نظر می گیرد. این رتبه با تلاش روزمره شما و رعایت نکات اصولی سئو، بهبود پیدا می کند. در ادامه به این نتیجه می رسید که بررسی رتبه الکسای سایت چه سودی برای شما داشته و چه ارتباطی با سئو وب سایت خواهد داشت.

رتبه الکسا چیست؟

بهتر است قبل از هر چیز به طور مختصر با الکسا و ماهیت اینکه رتبه الکسا چیست آشنا باشید تا بتوانید نحوه ی استفاه از آن را در یابید برای آشناییت بیشتر یا در همین مقاله یا در مقاله های دیگر سایت آن را مورد بررسی قرار دهید .

الکسا زیر مجموعه شرکت بزرگ آمازون است؛ یک شرکت مستقر در کالیفرنیا ایالات متحده. الکسا ابتدا فقط بر روی داده های ترافیک وب سایت های تجاری متمرکز بوده است. این شرکت از اواسط سال 1997 کار خود را با نوار ابزاری که در اختیار کاربران اینترنت قرار می داد، آغاز کرد.

سپس کاربر به سرعت می توانست به این ابزار بررسی رتبه الکسا در مرورگر وب خود دسترسی پیدا کند. این ابزار الکسا به راحتی می تواند محبوبیت یک وب سایت در مقایسه با رقبا را به شما نشان دهد.

برای وب مسترها و همچنین وبلاگ نویسان مهم است بتوانند به درستی به بررسی رتبه الکسای سایت خود بپردازند. زیرا این بررسی، آماری از بازدیدهای وب سایت را در بازه های زمانی مختلف  مشخص می کند. این می تواند به بهبود عملکرد وب سایت آن ها کمک زیادی کند. رتبه بندی وب سایت الکسا به طور خاص بر اساس یک دوره زمانی 3 ماهه از داده هایی که ترافیک طبیعی هر وب سایت ایجاد می کند، جمع آوری می کند. این برنامه به صورت رایگان در یک سایت موجود است.

 

 

چگونه ثباتی در رتبه الکسا خود داشته باشیم؟

در بررسی رتبه الکسا یکی از کارهای که باید انجام دهید، ایجاد ثبات برای رتبه خود است. رتبه الکسا نه تنها باید ثبات داشته باشد، بلکه باید روز به روز بهبود پیدا کند. درست است که در نوار ابزار تعداد دقیق کاربرانی که وب سایت را بازدید می کنند، مشخص نشده است، اما این از اهمیت رتبه الکسا کم نمی کند. شما با توجه و تمرکز روی عملکرد سایت و استفاده از ابزار بررسی رتبه الکسا به راحتی متوجه می شوید که مثلا رتبه سایت در ایران چگونه تغییر می کند.

چگونه با بررسی رتبه الکسا رنک خود را در اینترنت بالا ببریم؟

رتبه بندی سایت در الکسا صرفاً همان اطلاعاتی است که از طریق Alexa Rank Toolbar در نوار ابزار به شما نمایش می دهند. رتبه الکسا ارتباط مستقیم با سئو سایت در دنیای اینترنت دارد. بهتر است بگوییم که اصولی که در سئو سایت می تواند شما را به رتبه های اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل برساند، خیلی نزدیک به اصولی است که رتبه شما را در الکسا بهبود می بخشد.

این نوار ابزار رایگان که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم، برای همه کاربران در Firefox، Chrome و Internet Explorer  قرار داده شده است. به علاوه کاربران می توانند با ثبت سایت در الکسا به بررسی رتبه الکسا خود بپردازند.

این ارتباط مستقیم بین رتبه الکسا و سئو وب سایت، نشان دهنده این است که اگر شما نیز وب سایت خود را بر اساس اصول سئو بهینه سازی کنید و ترافیک طبیعی وب سایت خود را بهبود بخشید، رفته رفته رتبه شما در الکسا بهبود پیدا می کند.

البته بسیاری در رقابت با رقبای خود، رتبه وب سایت خود را ارتقا داده تا بتوانند اعتبار بیشتری در بین مشتریان کسب کنند. بنابراین با بررسی رتبه سایت در ایران می توانید رقبای خود را تحلیل کرده و  عملکرد خود را بهبود بخشید.

چه ابزاری برای بررسی رتبه الکسا مناسب تر است؟

امروزه بعضی از وب سایت هایی که در زمینه آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت در حال فعالیت و مطلب گذاری هستند، ابزاری را طراحی کرده اند که شما توسط آن می توانید به بررسی رتبه الکسای آن ها و یا خود بپردازید . این ابزارها هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که بهترین آن وب سایت الکسا است. در ادامه نمونه ای از بررسی رتبه الکسا سه وب سایت نقد و بررسی خودرو توسط وب سایت سرچ انجین ریپورت (search engine reports) را برای شما ارمغان آورده ایم.

آیا رتبه الکسا بر رتبه شما در SERPs تاثیر می گذارد؟

قبل از این نیز گفته شد که رتبه الکسا و رتبه شما در صفحه نتایج گوگل با هم ارتباط مستقیم دارد ولی در بسیاری از وب سایت ها می گویند که نمره الکسا یک وب سایت در نظر در اهمیت قبل را ندارد، اما تا زمانی که شما متوجه نشوید چه چیزی بر رتبه شما در پیج رنک تاثیر گذار است، هیچگاه با راه های بهبود رتبه الکسا آشنا نخواهید شد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: